פוליסות חיסכון – כדאיות ודגשים חשובים

מלאו פרטים וקבלו
הצעת ביטוח:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

פוליסות חסכון

כל אדם מעוניין למקסם כמה שניתן את הכספים שעומדים לרשותו. אם מוסיפים לכך עובדה חשובה אחרת, והיא שאנחנו צריכים לחשוב כבר עכשיו על המצב הכלכלי שלנו בעתיד, ברור מדוע אפיקי החיסכון השונים הופכים לקריטיים. המאמר הנוכחי מציג עבורכם את המאפיינים והיתרונות של פוליסות החיסכון, אחד המכשירים הפיננסיים המסקרנים ביותר שמעמידות עבורכם חברות הביטוח.

מהי פוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון, במובן הישיר של המונח, היא אפיק השקעה פופולארי לטווח קצר או בינוני. חשוב לשים לב שבניגוד מסוים למה שעשויים לחשוב כשבוחנים את השם שלהן, זהו אפיק חיסכון ולא מכשיר ביטוחי. בכך פוליסות החיסכון הסטנדרטיות נבדלות מפתרונות אחרים שמשלבים בתוכם חיסכון עם כיסוי ביטוחי מוגדר, לדוגמא קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. אם כבר, נהוג להשוות את פוליסות החיסכון לקרנות הנאמנות, שבערך פונות לאותו נתח שוק באוכלוסיה. הבדל מרכזי בין הפתרונות האלה, שמהווה יתרון של פוליסות החיסכון, הוא שניתן לקבל את הרווחים עליהן בצורה של קצבה חודשית, ולא בהכרח באופן חד פעמי בלבד.

לכל פוליסת חיסכון יש אופן ניהול שונה, אך בעיקר אפשרויות שונות לתשואות ולרווחים. יש מסלולים סולידיים, עם רמת סיכון נמוכה אך גם רווחים נמוכים, ולעומתן מסלולים שרמת הסיכון בהם עולה עם פוטנציאל הרווח. דמי הניהול צריכים להילקח בחשבון, אבל בדרך כלל הם לא גבוהים מדי וכן ניתנים להפחתה באמצעות משא ומתן או מיקוח מול הגורם שמספק את הפוליסה. כלל האצבע כאן הוא שהשקעה כספית גדולה תגדיל את ה"כוח" של המשקיע, וכמובן שגם להיפך.

אין פתרון חד משמעי

אז האם פוליסות חיסכון הן הפתרון האולטימטיבי למי שרוצה לחסוך? התשובה לכך היא שממש לא פשוט להחליט לגבי זה. כמו כל פתרון פיננסי אחר, גם כאן יש אנשים שהאפיק הזה מתאים להם יותר מאשר אחרים. כדי לקבל את ההחלטה צריך לראות מה סכום הכסף שמעוניינים לחסוך, פונקציה של המצב הנוכחי בחשבון הבנק אבל גם ההכנסות וההוצאות הצפויים בעתיד הקרוב והרחוק.

ניתן ליצור תמהיל של מספר אופקי חיסכון, לטווחי זמן שונים, ובכך לקבל מענה ראוי למצבים שונים בחיים.