סעיפים חשובים בפוליסות ביטוח עסק

מלאו פרטים וקבלו
הצעת ביטוח:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

סעיפים בפוליסות ביטוח עסק

ביטוח עסק הוא ביטוח שמכסה את מה שהוא יותר ממקום העבודה שלנו: פעמים רבות זהו החלום שלנו, המאפיין שיגדיר את החיים שלנו וכמובן שגם את רמת ההכנסה שאנו מצפים לה לאורך שנים. מומלץ מאד שכל אדם שהקים או מנהל עסק לחשוב ברצינות על רכישת ביטוח שכזה, בהקדם האפשרי, ולשים לב לכיסוי שהוא מקבל במסגרתו. אז מהם הסעיפים שעומדים בליבת ביטוח העסק?

ביטוח הנכס

הסעיף הראשון שחייב להיות בביטוח עסק מתייחס לנכס בו מתנהל העסק, שיכול להיות חנות, משרד, מפעל, מחסן וכן הלאה. ביטוח הנכס מעניק כיסוי לנזקים ולפגיעות במבנה בו ממוקם הנכס עצמו (בעיקר מבחינת החלקים הקבועים בו – חלון, קיר, תקרה ועוד), ולצד זה כיסוי לתכולת העסק ולחלקים שאינם קבועים במבנה: למשל הריהוט או הציוד המשרדי.

ביטוח חבות מעבידים

סעיף ביטוחי חשוב אחר צריך להיות נחלתם של העסקים שמעסיקים עובדים, ומבטא את החובה של העסק לשמור עליהם. ביטוח חבות מעבידים מבטח את העסק במצבים של תאונות עבודה או רשלנות במקום העסק

מצבים בהם העובדי עלולים להגיש תביעה כספית נגד המעסיק. הכיסוי כאן נוטה להיות רחב, ועשוי להגיע למאות אלפי שקלים, או אפילו למיליוני שקלים.
ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' מכסה את העסק בתרחיש אחר של פגיעה באדם אחר, שנמצא בבית העסק ונפגע בגופו או ברכושו בעקבות דבר מה שהתרחש בעסק. שימו לב שבמצבים אלה ניתן להגיש תביעה גם אם הפגיעה היא לא באחריות העסק או כתוצאה מרשלנות, כשמה שחשוב הוא שמיקום הפגיעה הוא בעסק עצמו. בעסקים בהם עוברים מספק רב של אנשים בכל יום, למשל חנות, הביטוח הזה הוא בגדר חובה של ממש.

ביטוח פריצה

עסקים מהווים כתובת מבוקשת של גנבים ופורצים, שיודעים שבעסק הנתון יש המון פריטים ששווים הון תועפות. חברות ביטוח מאפשרות רכישת ביטוח מפני פריצה, אך צריך לקחת בחשבון שהכיסוי הזה יהיה יקר יחסית בהתחשב ברמת הסיכון הגבוהה. חברת הביטוח עשויה לדרוש מהעסק לנקוט באמצעי בטיחות בסיסיים כדי שיוכל להוסיף את הביטוח, למשל התקנת אמצעי מיגון ואבטחה בעסק.