כדאיות אחריות מקצועית ליועצי משכנתאות

מלאו פרטים וקבלו
הצעת ביטוח:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

כדאיות אחריות מקצועית ליועצי משכנתאות

ביטוח אחריות מקצועית הוא בגדר חובה עבור לא מעט אנשי מקצוע, שחשופים לתביעות המוגשות כנגדם על ידי לקוחות בגין פגיעה שנגרמה להם בעקבות עבודת בעל המקצוע, לכאורה או שלא. זהו תחום סבוך ובו ללא הביטוח עלולים להיכנס לבורות שהיציאה מהם היא ממש לא פשוטה – הן מבחינה כלכלית והן מבחינת המאמצים הנדרשים להגנה. מה גם שעלולה להיווצר פגיעה משמעותית בשגרת העבודה של בעל המקצוע ובתדמית שהוא מעוניין ליצור.

אחד הסוגים ההכרחיים של ביטוח אחריות מקצועית מכניס לתמונה את יועצי המשכנתאות, שאמורים להדריך את הלקוחות במסע שלהם לעבר מציאת המשכנתא האידיאלית והמתאימה ביותר לצרכים. הבעיה היא שלקוחות רבים שמרגישים שחוו פגיעה כלכלית עקב ייעוץ שאינו נכון או מקצועי, ממהרים להגיש תביעות. ללא הביטוח, לכן, היועץ נמצא בבעיה לא פשוטה.

איזו הגנה מספק ביטוח אחריות מקצועית ליועצי משכנתאות?

ביטוח אחריות מקצועית ליועצי משכנתאות הוא במידה רבה השקט הנפשי שלהם, הדרוש לצורך ביצוע עבודתם. הביטוח מכסה תביעות המוגשות נגד היועצים כאשר הלקוחות סבורים שהם העניקו ייעוץ שהביא להם נזק כלכלי: ייעוץ משכנתאות שלא הציג להם את התמונה המלאה של הצעות המשכנתא העומדות מולם, שעיוות או הסתיר מהם פרטים וכן הלאה. תביעה נפוצה אחרת היא של יועצי משכנתאות שפעלו מטעמו של גורם אחר, למשל בנק מסוים, אך לא יידעו את הלקוחות על כך (מה שהפך את הייעוץ ללא אובייקטיבי ולכן במידה מסוימת חסר תועלת). אם הלקוח מרגיש שכתוצאה מהייעוץ הקלוקל הזה הוא בחר במשכנתא שהביאה לכך ששילם "לריק" סכומי כסף גבוהים, ייתכן שהתביעה שהוא יגיש תהיה במימדי ענק.

באמצעות ביטוח אחריות מקצועית, יכול היועץ להיות מכוסה כאשר מוגשות נגדו התביעות האלה, אפילו אם בסופו של יום יתברר כי הלקוח צודק (ולא, בניגוד לאמרה הידועה הוא ממש לא צודק תמיד). הביטוח לא בא על חשבון העבודה המקצועית של היועץ, כמובן, אבל הוא בהחלט יכול לספק מענה כשמשהו השתבש לאורך הדרך. על החשיבות של הביטוח הזה תעיד העובדה שאיגוד יועצי המשכנתאות בישראל הוא שלקח חלק מרכזי ביצירת התנאים והמאפיינים של הביטוח הזה, כפי שהוא מעיד בגאווה רבה ברשימת ההישגים המפורטת באתר האינטרנט שלו.